FÁJDALOMMENTES BÖLCSESSÉGFOG ELTÁVOLÍTÁS

A bölcsességfogak gyakran okoznak problémát: némi túlzással azt is mondhatnánk, hogy igazi „fenegyerekekről” van szó, amik esetenként nem törnek elő, máskor szabálytalan gyökerekkel rendelkeznek, vagy éppen torlódást okoznak a fogsorban. És ha mindez még nem lenne elég, a tisztításuk sem egyszerű, ugyanis nehezen elérhető helyen találhatóak, ezért a szuvasodás sem kíméli őket. Az viszont, hogy el kell-e távolítani a bölcsességfogat vagy maradhat, mindig az adott szituációtól függ, azaz attól, okoz-e panaszokat. Ha nincs vele gond, meg lehet tartani, hiszen több fog, jobb rágás, de…

…AMENNYIBEN PROBLÉMÁT OKOZ, A BÖLCSESSÉGFOGAT MINDENKÉPPEN ÉRDEMES ELTÁVOLÍTANI

A bölcsességfogakat fájdalommentesen, helyi érzéstelenítést alkalmazva húzzuk ki, így nincs mitől tartania. A beavatkozás lépései megegyeznek a foghúzáséval: egy szurival kezdődik, és a műtét utáni teendők ismertetésével ér véget. Azzal viszont számolni kell, hogy mivel ezeket a fogakat nehezebb elérni, adódhatnak komplikációk. Elképzelhető például, hogy csak több darabban sikerül kivenni a fogat, és az sem mindegy, hogy lenti vagy fenti fogról van szó. Az alsó állcsont szóban forgó része ugyanis jóval keményebb, ezért pontos munkára, illetve precíz műszerekre van szükség a sikeres beavatkozáshoz.

Az alábbi esetekben javasoljuk a bölcsességfog eltávolítását:

• ha rendellenes az elhelyezkedése, illetve torlódást okoz;
  • ha fáj, vagy tasak alakul ki mellette;
  • ha nem tör elő, vagy előtör ugyan, de nem teljesen;
  • ha nem lehet hozzáférni, és ezért nehézségekbe ütközik a tisztítása;
  • ha fogszabályozásnál útban van.

A fájdalom mellett a rossz szájszag, a duzzanat és a gyulladás is jelezheti, hogy ideje időpontot kérned hozzánk. A szakszerű diagnosztika után pontosan látjuk majd, hogy mennyire súlyos a helyzet, és ennek függvényében a lehető leghamarabb elvégezzük a kezelést.

Legyen Önnek is tökéletes mosolya!

Jelentkezzen be online egyszerűen!

Kollégánk  a bejelentkezést követő 24 órán belül felveszi Önnel a kapcsolatot!