FOGKŐ-ELTÁVOLÍTÁS

A fogkő az egyik leggyakoribb probléma, amivel szinte mindenki találkozik az élete során. A legtöbb esetben a nem megfelelő szájhigiénia okolható érte, de a dohányzás, valamint az örökletes tényezők is befolyásolják a kialakulását. A sárgás-barnás fogkő már önmagában sem nyújt túl szép látványt, a legnagyobb gond mégsem ez vele – ha nem távolítjuk el, akkor az idő előrehaladtával ínygyulladáshoz, hosszabb távon pedig akár a fogak elvesztéséhez is vezethet.

A RENDSZERES FOGKŐ-ELTÁVOLÍTÁSSAL MEGELŐZHETŐK A KOMOLYABB FOGÁSZATI PROBLÉMÁK

Bármennyire is hihetetlen, ez a kezdetben ártalmatlannak tűnő, és inkább csak esztétikailag zavaró probléma nem gyerekjáték! De kezdjük az elején: hogyan is alakul ki a fogkő? Amikor egy-egy fogmosást kihagysz, akkor a fogak felszínén, illetve a fogközökben ételmaradék tapad meg. Mivel ezeket a szennyeződéseket meglehetősen kedvelik a kórokozók, előszeretettel telepednek meg bennük, és egy vékony filmréteget, úgynevezett plakkot hoznak létre az íny és a fogak találkozásánál.

Ha a lepedéket nem távolítod el, akkor a nyálban található ásványok kiválásával végbemegy a plakk mineralizációja, és egy meszes, immár kemény réteg jön létre, amit fogmosással már nem lehet leszedni. Ahogy növekszik a fogkő, úgy kezdi irritálni az ínyt, és előbb ínygyulladást, majd akár fogágybetegséget, illetve a fog kilazulását is okozhatja.

Hogyan előzhető meg a fogkő kialakulása?

• Fontos a jó szájhigiénia, azaz a napi 2-3 alkalommal történő fogmosás.
  • A fogközök rendszeres tisztítását sem szabad elhanyagolni, amihez a fogköztisztító kefe, a szájzuhany és a fogselyem nyújt segítséget.
  • Az éves fogászati kontroll jó lehetőség a probléma mielőbbi felismerésére.
  • A helyes táplálkozásnak is kiemelt szerepe lehet, különösen a szénhidrátok fogyasztására kell figyelni.
  • Érdemes időközönként dentálhigiéniai tanácsadáson is részt venni.

Ha mindezek ellenére mégis megjelenik a fogkő, akkor az ultrahangos fogkő-eltávolítás gyors, hatékony és fájdalommentes megoldást nyújt a problémára. Sőt, ez az esztétikai kezelés még egy extra előnnyel is jár: az intraorális homokfúvóval a felszíni szennyeződéseket és a kisebb elszíneződéseket is eltávolítjuk, így a fog néhány árnyalatot fehéredik is.

Árak

Fogkő-eltávolítás
15,000 Ft mindkét állcsonton

Legyen Neked is tökéletes mosolyod!

Jelentkezz be online egyszerűen!

Kollégánk a bejelentkezést követő 24 órán belül felveszi Önnel a kapcsolatot!

Találkozzon velünk!

Várjuk új rendelőnkben