Foghúzás utáni teendők

Rengetegen nehezen veszik rá magukat, hogy probléma esetén fogorvoshoz forduljanak, és sokak egyik legnagyobb mumusa a foghúzás. A Lora Dendaltalnál egyértelműen a fogmegtartás mellett vagyunk, azonban vannak sajnos olyan esetek, amikor mégiscsak ez jelenti a megoldást. Fontos azonban kihangsúlyoznunk, hogy a foghúzást teljesen fájdalommentesen végezzük és csak a legvégső esetben alkalmazzuk.

No de mi a teendő, ha úgy hozza az élet, hogy el kellett távolítani egy fogát? Mai cikkünkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat és tanácsokat, hogy hogyan lehet a legkevesebb kellemetlenséggel átvészelni ezt a kritikus időszakot.

Foghúzás utáni fontos tudnivalók és teendők

A foghúzás, mint megoldás, bizonyos esetekben elkerülhetetlen, ugyanis ezekben az esetekben a fog megmentése nem lehetséges, vagy nem szükséges. Példa erre a gyökérkezeléssel már nem orvosolható szuvas fog, a maradófog kinövését akadályozó tejfog, a számfeletti fogak, de történhet akár a páciens kérésére, esztétikai okokból kifolyólag is.

Első és nagyon fontos tanácsunk a foghúzást követően, hogy addig ne fogyasszunk semmilyen táplálékot, míg a zsibbadás el nem múlt! Egyrészt az ekkor szerzett sérülések -elharapások- megbosszulják magukat a fájdalomcsillapító hatás elmúltával, másrészt pedig ha türelmetlenek vagyunk, a kihúzott fog helyén megalvadt vér könnyen feltépődhet és erős vérzésnek indulhat a seb.

Szigorúan tilos olyan ételeket fogyasztani, melyek a könnyen bekerülhetnek az eltávolított fog helyére, ezzel lehetőséget adva a gyulladás kialakulásának. A seb védelme érdekében az öblögetés, köpködés és a fog helyének piszkálása is tilos

Továbbá tanácsoljuk a dohányzás elkerülését a fog eltávolítását követő napokban.

A mielőbbi gyógyulást a szájüreg fokozott tisztántartásával segíthetjük elő, ajánlott ilyenkor a klórhexidin tartalmú szájvíz használata. A fájdalom ideiglegesen csökkentésére természetesen használhatóak különféle fájdalomcsillapító gyógyszerek, ezt a foghúzást követően egyeztetni tudja fogorvosával is. Az személyenként és esetenként eltérő, hogy pontosan meddig tart és milyen intenzitású a foghúzás utáni fájdalom, azonban ha pár napnál tovább húzódik, mindenképp keresse fel fogorvosát!

Mindezek betartásával minimalizálhatja a foghúzással járó kellemetlenségeket, ám ha bármi kérdése van ezzel, esetleg más fogászati kezelés vagy annak lefolyása kapcsán, esetleg nem várt tüneteket tapasztal, forduljon bizalommal a Lora Dental szakembereihez!